ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LXV

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

6579

Дата реєстрації:

04.10.2024

Проголосовано:

04.10.2024 15:41:55

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    17
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    10

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 6579



ПАЛАНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА



УМАНСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ



РІШЕННЯ



04 жовтня 2024 року № 65-____VIII



Звернення депутатів Паланської сільської ради до Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністру України щодо внесення змін



до діючого законодавства



Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні, враховуючи Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», Паланська сільська рада вирішила:




  1. Звернутися до Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністру України щодо внесення змін до діючого законодавства.



Сільський голова Руслан ЯРЕМЧУК



ПАЛАНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА



УМАНСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ



вулиця Грушевського, 11, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, 20340



тел. (04744) 9-94-31 е-mail: palanka-otg@ukr.net код ЄДРПОУ 26261301



__________________________________________________________________________



___________ №___________



Голові Верховної ради України



Стефанчуку Р.О.



Прем’єр-міністру України



Шмигалю Д.А.



Щодо внесення змін



до діючого законодавства



З метою залучення до виконання завдань оборони України добровольчих формувань територіальної громади (далі – ДФТГ), в сучасних умовах необхідний ряд законодавчих ініціатив, що системно та позитивно вплинуть на реалізацію цих заходів, що потребують правового регулювання.



Згідно статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані, а саме: заброньовані на період мобілізації, під час воєнного стану за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;



Згідно ст. 65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, є обовязком громадян України. Саме тому, кожен українець повинен мати навички користування зброєю, самооборони та мати розуміння як поводити себе під час бойових дій.



Бронювання, яке наразі діє на окремо визначених осіб, обмежує їх виконувати свій обов’язок щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, унеможливлює участь у навчаннях стосовно обороноздатності, напрацюванні навичок та злагодженості роботи при виконанні спільних завдань з іншими структурними підрозділами, які задіяні для захисту нашої Держави. Бронювання обмежує можливості прийняття безпосередньої участі у комплексі заходів, які організовуються та здійснюються з метою сприяння оборони України.



Аналогічна ситуація стосується осіб, які отримують відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.



З метою реалізації участі кожного громадянина України у виконанні свого безпосереднього обов’язку перед Вітчизною, пропонуємо внести зміни до законодавства та передбачити норми для заброньованих осіб, та тих, хто отримав відстрочку з передбачених законодавством підстав в обов’язковому порядку бути долученими до виконання завдань з оборони у межах територіальних громад де діє бронювання. Як приклад, варто розглядати членство таких осіб в ДФТГ. Це дасть їм змогу в повній мірі виконувати всі завдання, визначені для ДФТГ Законом України «Про національний спротив».



І відповідно пропонуємо зобов’язати органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що здійснюють бронювання та надання відстрочок військовозобов’язаним, організувати, контролювати проходження ними базової загальновійськової підготовки в центрах підготовки громадян до національного спротиву.



Також залишається не врегульованим питання грошового забезпечення, фінансування та належних умов для функціонування штабу ДФТГ . З наявного досвіду під час воєнного стану штаб, командир ДФТГ має повну занятість по запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану.



Можливим варіантом фінансування утримання грошового забезпечення за рахунок місцевих бюджетів громад, зокрема шляхом надання субвенції державному бюджету для військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил на виконання Програм, затверджених органами місцевого самоврядування. Також можливим варіантом за аналогією пропозиції до проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань територіальної оборони» введених посад заступників голів районних державних адміністрацій з питань територіальної оборони за можливих зміни до додатку 51 постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» де передбачити посаду заступника голови місцевої ради з питань добровольчих формувань територіальної громади, за умови достатньої комплектації чисельності добровольців ДФТГ.



Сільський голова Руслан ЯРЕМЧУК